click here :-
trivia| Tweeter | entry

THE OWNER (:

ᴛ ʜ e ᴏ ᴡ ɴ e ʀ
Me. A human. Normal human. Make mistakes. Doesn't perfect. But yet i still try to be as good as what Ibu, Abah & Life were taught. InsyaAllah :)

KEADILAN

Assalamualaikum.
    
hari makin hari rutin yang dilakukan acap kali sama. boring. tetapi dalam boring boring tu, sempat juga sang masalah datang menyelit. buntu . aku tak faham kenapa diri ini harus sibuk pertikaikan kelebihan serta keberuntungan yang dimiliki orang sekeliling. kenapa? apa betul aku sedang rasa ditindas? atau terancam ? mungkin. mereka kata aku cemburu? bukankah itu perkara common yang dimiliki sang homosaphiens. okay mungkin tak semua .hanya segelintir.

macam macam persoalan teraju pada diri. kenapa aku rasa seakan menderita? kenapa tak ada yang sanggup gembirakan hati ini? pelik. apabila melihat mereka yang keras kepala, pentingkan diri boleh menerima satu penghormatan. apa benar kecantikan serta pangkat yang dimiliki mampu menutup segala cacat cela sikap itu dan membayar ganti rugi atau sogokan  setiap kesalahan yang dilakukan ? diametrically unjust!

my head still ached and bled with the blow and fall i had received. minda seakan caca marba sementara hati seakan ingin lekas lekas berontak. i think it was such the mental battle fought ! -,-'

ingin aku kaitkan apa yang dialami ini semua dengan para musuh yang sentiasa hadir tanpa pergi. mereka yang menindas seakan riang dan sentiasa dibela sementara aku yang tertindas seakan disorok tanpa dipandang kewujudannya. puan ibu memesan agar cuba memaafkan musuh, love them, pray to Allah to bless them. well, aku tahu itu patut. but i absolutely cantttt -.-

for me, im good to those who are good to me, it is all i desire to be. kalau semua orang baik and hormat pada mereka yang kejam even terpaksa, but still mereka yang lakukan kezaliman sampai bila pun tak akan undur diri untuk takut lakukan kejahatan. instead they would grow worse and worse.

dekat sini aku terlalu bingung untuk buat spekulasi terhadap apa yang aku fikirkan and terlalu buntu untuk buat konklusi terhadap apa yang patut aku lakukan. sama ada mengikut ideologi si ibu tercinta atau perasaan aku yang terang terang didorong oleh fakta? ya Allah bantulah aku keluar dari masalah ini. i need someone that has an intellect profounder to help me solve this :'3