click here :-
trivia| Tweeter | entry

THE OWNER (:

ᴛ ʜ e ᴏ ᴡ ɴ e ʀ
Me. A human. Normal human. Make mistakes. Doesn't perfect. But yet i still try to be as good as what Ibu, Abah & Life were taught. InsyaAllah :)

imbas muka :3

semalam tatkala di dalam bas, melihatkan mukamuka yang dulunya sempat menjalinkan sedikit sebanyak kenangan. Masih segar dan tak lapuk deh masa.mata seakan berat untuk bertentang. Mereka juga sepertinya sudah tidak mengenali lagi muka ini. atau sengaja menampakkan sikap hidung tingginya itu ?dengan menggauli hampir seluruh temanku, tetapi tidak terhadap aku. Ada apa? Seakan berat untuk memulakan teguran. Segan barangkali.dari itu mula terbitnya perasaan guilty yang teramat.

 Cuba mengalihkan pandangan ke arahnya. Tewas. Dek rasa malu yang menyelubungi diri. Tanpa melayankan perasaan yang bukan-bukan yang mula tumbuh dalam hati, terus mengambil keputusan untuk ke sit belakang. Namun usaha untuk menyembunyikan perasaan itu gagal. Mata masih bisa menangkap image dirinya.apa boleh buad. Langsung aku melontarkan pandangan ke luar tingkap dengan harapan tiada lagi imbasan segala memory yang hadir.

Kelakuannya seakan janggal. Terasa diri diperbodohkan dek perasaan bengang yang membuak buak. Masakan aku yang duduk dekat dengannya dia tak perasan. Sedangkan temanku yang duduk di belakang bisa digaulinya. Apa masih tersemat dendam lama? Oh come on! Dia dah besar hatta pemikiran juga makin meningkat dewasa. Kisah lama tak patut diungkit semula.

Mungkin inilah yang pernah dikatakan oleh hati ini dulu. Prasangka yang suka-2 dikeluarkan akhirnya berlaku depan mata. Menyesal ? tidak sama sekali. Bukannya aku terlalu benci akan diri dia. Hanya perasaan kurang senang bila menggaulinya. Tapi itu kisah lama. Apa salahnya menegur sebagai tanda mesra dan masih dalam ingatan. Sesungguhnya tak aku tahu isi hatinya. Mungkin perasaan yang sama sedang membuak dalam dirinya waktu itu. mungkin tak seharusnya membuat andaian sebegitu. Mengharapkan insan itu masih mampu memaafkan juga melupakan salah silapku juga kisah lama antara kami.