click here :-
trivia| Tweeter | entry

THE OWNER (:

ᴛ ʜ e ᴏ ᴡ ɴ e ʀ
Me. A human. Normal human. Make mistakes. Doesn't perfect. But yet i still try to be as good as what Ibu, Abah & Life were taught. InsyaAllah :)

Next Journey

e

hidup perlukan  pengorbanan. itu yang aku belajar dari  sekeliling. masalah yang menimpa teman-teman rapat sedikit sebanyak menginsafkan diri. ia seakan terjadi secara berturut. kasihan . hendak ku tabur simpati curiga kalau-kalau mereka akan salah sangka. hanya doa dan bantuan yang  mampu aku hulurkan. buang segala rasa cemburu dengan apa yang dimiliki orang sekeliling. kini aku sedar sedikit sebanyak aku juga harus bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan. at least aku masih punya sesuatu yang amat berharga yang mana kebanyakan dari mereka hanya mampu memilikinya untuk jangka waktu seketika. syukur. aku masih diberi peluang untuk bersama yang tersayang.

ada waktu aku berfikir, manusia sememangnya mempunyai satu natural manner yang mana mereka akan benar-benar insaf jika sudah datangnya petunjuk dari Ilahi. begitu juga aku. seakan susah untuk kikis sikap ralat tu. menunggu nasib seterusnya. moga-moga masih diberi kesempatan untuk menimba pengalaman pada era seterusnya. dosa yang mungkinya lebih tinggi dari pahala yang sedia tercatat di bahu ini membuatkan aku ingin lagi merasakan nikmatnya kehidupan. moga-moga dengan itu aku dapat menebus segala titik-titik hitam yang sedia memenuhi hati tatkala sedang  seronok bernafas atas nikmat hidup dariNya.